• pocztazs-stanin.pl
  • (25) 796 11 84

DEBATA OKSFORDZKA W GIMNAZJUM

5

DEBATA OKSFORDZKA W GIMNAZJUM

29.01.2016  uczniowie gimnazjum wzięli udział w debacie dotyczącej przemocy i agresji.

Przemoc i agresja w szkole i jej okolicy – jak się przed tym bronić.

Teza debaty:  Kary to najskuteczniejszy sposób radzenia sobie z agresją i przemocą.

Marszałkiem debaty był opiekun SU Malgorzata Matyszek.  Teza debaty broniona była przez 6 mowców zasiadających po stronie Propozycji: Adriana Gajowego z  IIb, Marty Szewczak z IIb, Natalii Mateńko z IIb, Magdy Kąkol z IIb Juli Kałuskiej z IIb oraz Magdaleny Skorupy z IIb, oraz obalana przez stronę Opozycji, w skład której wchodzili: Szymon Sprycha IIIb, Sebastian Chmiel Ia, Arkadiusz Osiński Ia, Łukasz Michalak Ia, Kacper Łukasik Ia, Jakub Bujak I


Pierwszy mówca strony Propozycji rozpoczął swoją wypowiedź następująco:
„Uważamy, że człowiek łamiąc zasady musi wiedzieć, że grozi mu za to kara. Kary to najskuteczniejszy sposób radzenia sobie z agresją i przemocą….”

Pierwszy mówca strony Opozycji kontrargumentował:
„Najłatwiej ukarać kogoś, ale czy wtedy ukarany chce się zmieniać? Jesteśmy  zwolennikami dawania „drugiej szansy. Uważamy, że praca nad zmianą postawy agresora poprzez szczere rozmowy o negatywnych skutkach agresji, uczenie empatii i rozu¬mienia potrzeb innych jest kluczem do wyeliminowania agresji i przemocy….”

W trakcie debaty widownia trzykrotnie była proszona o określenie swojego stanowiska. Przed rozpoczęciem debaty najwięcej uczniów zasiadło na środku sali, miejscu zarezerwowanym dla niezdecydowanych. W połowie debaty liczba niezdecydowanych znacznie się zmniejszyła i zasiliła głównie miejsca zwolenników stosowania kar. Ostatecznie argumenty przedstawione przez stronę Opozycji przekonały większość uczniów. Zwolennicy strony Propozycji stali się mniejszością.

 


wróć
Zapisz się na nasz newsletter

Poinformujemy cię o wywiadówkach, wycieczkach i aktualnościach.