Podsumowanie realizacji innowacji pedagogicznej „Chemia wszechobecna w codziennym życiu.” Realizacja innowacji pedagogicznej z chemii odbywała się w klasach ósmych od 15. 02. 2021r. do 18 06. 2021 r. pod kierunkiem Barbary Gajownik. Najważniejsze sposoby realizacji celów innowacji pedagogicznej – konkretne działania:
- Organizacja Światowego Dnia Wody na terenie szkoły dla uczniów klas siódmych i ósmych.
- Wywiad z kosmetyczką - ze względu na pandemię tylko jedna uczennica kl. 8b spotkała się z kosmetyczką. Uczennica nagrała wywiad, który cała klasa obejrzała na zajęciach z wychowawcą.
- Spotkanie uczniów kl. 8b z farmaceutą.
- Wyjścia grupowe do sklepu GULIK, sklepu z artykułami rolno-przemysłowymi, sklepu z materiałami budowlanymi “Staszko”, sklepu z artykułami chemicznymi T. Ostrysza-rozmowy ze sprzedawcami, analizowanie etykiet różnych produktów.
- Wyjście grupowe do sklepu STOKROTKA oraz do apteki.
- Udział w zbiórce elektrośmieci .
- Udział w Dniu Ziemi.
- Rajd rowerowy – zapoznanie z zasadą działania stacji uzdatniania wody w Jeleńcu oraz wizyta w Hucie Szkła w Krzywdzie (poznanie specyfiki pracy na różnych stanowiskach oraz poznanie poszczególnych etapów produkcji szkła).
- Wycieczka do Siedlec – wizyta w oczyszczalni ścieków, obejrzenie ścieżki ściekowej (część mechaniczna i biologiczna) oraz poznanie gospodarki osadowej
- Rajd rowerowy do Zakładu SILIKATY w Jedlance.
- Rajd rowerowy do Rezerwatu JATA.
- Tworzenie ulotek przez chętnych uczniów nt. niebezpiecznych substancji chemicznych w żywności. Rozdawanie ulotek uczniom, pracownikom kuchni szkolnej, nauczycielom
- Tworzenie rankingu 10 zawodów, w których pracownicy mają do czynienia z substancjami chemicznymi – tworzenie prezentacji w grupach.
- Udział w XV edycji Ogólnopolskiego Programu „Trzymaj formę”. Opisy na stronie naszej szkoły wraz ze zdjęciami pojawiały się na bieżąco, po realizacji poszczególnych działań. Teraz można zapoznać się z niektórymi wytworami prac uczniowskich, odpowiedziami na pytania ewaluacyjne oraz ze zdjęciami, które nie były jeszcze publikowane.
Do pobrania:
.pptx1.66 MB