Telefon 25 796 11 84
E-mail poczta@zs-stanin.pl
Witaj
Wyświetl stronę jako PDF

Według Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach szkoły są zobowiązane do zapewnienia wsparcia psychologiczno-pedagogicznego swoim uczniom, ich rodzicom i nauczycielom według zasad określonych w tym dokumencie.

 

Do zadań logopedy z rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach należy w szczególności:

1. diagnozowanie logopedyczne, w tym przeprowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego uczniów;

2. prowadzenie zajęć logopedycznych dla uczniów oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju mowy uczniów i eliminowania jej zaburzeń;

3. podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami uczniów;

4. wspieranie nauczycieli, wychowawców grup i innych specjalistów​ w :

a. rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkolnym i przedszkolnym,

b. udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Zajęcia logopedyczne

Cel zajęć

Zajęcia logopedyczne w naszej szkole mają na celu:

  • profilaktykę zaburzeń mowy,
  • wspomaganie prawidłowego rozwoju mowy i komunikacji,
  • korygowanie nieprawidłowej artykulacji,
  • rozwijanie słownictwa i kompetencji językowych,
  • wzmacnianie pewności siebie w sytuacjach komunikacyjnych.

Dla kogo?

Na zajęcia logopedyczne kierowani są uczniowie:

  • którzy posiadają orzeczenie lub opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej ze wskazaniami do terapii logopedycznej,
  • z trudnościami artykulacyjnymi,
  • z opóźnionym rozwojem mowy,
  • z zaburzeniami płynności mówienia,
  • wymagający wsparcia w zakresie komunikacji językowej.

Kwalifikacja na terapię odbywa się na podstawie badań przesiewowych i diagnozy logopedycznej.

Jak wyglądają zajęcia?

Zajęcia prowadzone są w formie:

  • ćwiczeń artykulacyjnych,
  • zabaw oddechowych, słuchowych i fonacyjnych,
  • gier językowych,
  • ćwiczeń usprawniających motorykę narządów mowy,
  • ćwiczeń rozwijających słownictwo i rozumienie języka,
  • pracy indywidualnej lub w małych grupach.

Terapia ma charakter przyjazny, atrakcyjny i dostosowany do możliwości oraz potrzeb ucznia.

Współpraca z rodzicami

Rodzice otrzymują:

  • wskazówki do pracy w domu,
  • zestawy ćwiczeń wspierających terapię,
  • informacje o postępach dziecka.

Regularna współpraca domu i szkoły zwiększa skuteczność terapii.

 

GODZINY PRACY 

LOGOPEDY SZKOLNEGO- Beata Szczęśniak

PONIEDZIAŁEK  8.55-12.40    13.40-14.10
WTOREK            10.15-10.45   11.40-13.00
 ŚRODA             9.00-11.40    12.40-14.00
CZWARTEK       9.20-12.50    
PIĄTEK               8.10-12.10   13.10-13.40

 

GODZINY PRACY 

LOGOPEDY SZKOLNEGO- Anita Konieczna

PONIEDZIAŁEK        --------
WTOREK                 8.15-11.15
ŚRODA                   8.00-11.30
CZWARTEK           ---------
PIĄTEK                   ---------

 

Pierwszą rzeczą musi być zawsze dobro dziecka

Ono musi się czuć kochane, ale musi też czuć się bezpiecznie.
Wiedzieć, co może, a czego nie wolno mu robić.

Zdjęcia pochodzą z serwisu www.freepik.com