Według Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach szkoły są zobowiązane do zapewnienia wsparcia psychologiczno-pedagogicznego swoim uczniom, ich rodzicom i nauczycielom według zasad określonych w tym dokumencie.
Do zadań logopedy z rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach należy w szczególności:
1. diagnozowanie logopedyczne, w tym przeprowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego uczniów;
2. prowadzenie zajęć logopedycznych dla uczniów oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju mowy uczniów i eliminowania jej zaburzeń;
3. podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami uczniów;
4. wspieranie nauczycieli, wychowawców grup i innych specjalistów w :
a. rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkolnym i przedszkolnym,
b. udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zajęcia logopedyczne
Cel zajęć
Zajęcia logopedyczne w naszej szkole mają na celu:
- profilaktykę zaburzeń mowy,
- wspomaganie prawidłowego rozwoju mowy i komunikacji,
- korygowanie nieprawidłowej artykulacji,
- rozwijanie słownictwa i kompetencji językowych,
- wzmacnianie pewności siebie w sytuacjach komunikacyjnych.
Dla kogo?
Na zajęcia logopedyczne kierowani są uczniowie:
- którzy posiadają orzeczenie lub opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej ze wskazaniami do terapii logopedycznej,
- z trudnościami artykulacyjnymi,
- z opóźnionym rozwojem mowy,
- z zaburzeniami płynności mówienia,
- wymagający wsparcia w zakresie komunikacji językowej.
Kwalifikacja na terapię odbywa się na podstawie badań przesiewowych i diagnozy logopedycznej.
Jak wyglądają zajęcia?
Zajęcia prowadzone są w formie:
- ćwiczeń artykulacyjnych,
- zabaw oddechowych, słuchowych i fonacyjnych,
- gier językowych,
- ćwiczeń usprawniających motorykę narządów mowy,
- ćwiczeń rozwijających słownictwo i rozumienie języka,
- pracy indywidualnej lub w małych grupach.
Terapia ma charakter przyjazny, atrakcyjny i dostosowany do możliwości oraz potrzeb ucznia.
Współpraca z rodzicami
Rodzice otrzymują:
- wskazówki do pracy w domu,
- zestawy ćwiczeń wspierających terapię,
- informacje o postępach dziecka.
Regularna współpraca domu i szkoły zwiększa skuteczność terapii.
GODZINY PRACY
LOGOPEDY SZKOLNEGO- Beata Szczęśniak
PONIEDZIAŁEK 8.55-12.40 13.40-14.10
WTOREK 10.15-10.45 11.40-13.00
ŚRODA 9.00-11.40 12.40-14.00
CZWARTEK 9.20-12.50
PIĄTEK 8.10-12.10 13.10-13.40
GODZINY PRACY
LOGOPEDY SZKOLNEGO- Anita Konieczna
PONIEDZIAŁEK --------
WTOREK 8.15-11.15
ŚRODA 8.00-11.30
CZWARTEK ---------
PIĄTEK ---------









