Pierwszy tydzień po feriach rozpoczął się ciekawie w Zespole Szkół w Staninie. W dniach 19-21 stycznia 2021 nauczyciele języka angielskiego zorganizowali cykl wirtualnych spotkań uczniów i przedstawicieli grona pedagogicznego z kilku krajów europejskich – Polski, Grecji, Rumunii i Turcji.
Wydarzenie to było pierwszą w historii placówki wirtualną wizytą projektową w ramach projektu Erasmus+ „Be the change you want to see” i przyniosło nie mniej pozytywnych wrażeń, niż podczas wizyt stacjonarnych.
Głównym celem spotkań było stworzenie szkołom nowych możliwości rozwoju i uzyskanie nowych doświadczeń przez uczniów, jak i nauczycieli.
Trzy dni zajęć międzynarodowych obfitowały w wydarzenia edukacyjno-kulturowe, nie zabrakło „dreszczyku emocji” w czasie rozwiązywania quizów sprawdzających wiedzę o krajach partnerskich, a także wypełniania zadań pozwalających na „wydostanie się” z escaperoom-u.
Młodzież z 4 krajów europejskich stworzyła jedną, międzynarodową „klasę” i uczestniczyła w zdalnej lekcji, podczas której rozwijała swoje umiejętności mówienia w języku angielskim.
Nauczyciele z tych krajów wzięli udział w językowych warsztatach online na temat „Sposoby rozwijania umiejętności mówienia poprzez zastosowanie opowiadań w procesie edukacyjnym”. Spotkanie było również okazją do wymiany doświadczeń nauczycielskich, dyskusji o obecnej sytuacji w szkołach z różnych krajów europejskich i „dostosowaniu” pracy do nauczania zdalnego.
Wszystkie spotkania edukacyjne - warsztaty, spotkanie nauczycieli, jak i lekcja prowadzone były przez nauczycieli z Zespołu Szkół w Staninie. Po pracy, nadszedł czas na wydarzenia prezentujące walory kulturowe naszego kraju.
Uczestnicy wspólnie odbyli wirtualne wycieczki po dwóch polskich miastach - Warszawie i Krakowie. W stolicy naszego kraju zwiedzili Zamek Królewski i Muzeum Powstania Warszawskiego, w Krakowie - Wawel. Dzięki możliwościom, jakie stwarza rzeczywistość wirtualna polscy uczniowie „zaprosili” swoich kolegów do Kopalni Soli w Wieliczce a na prośbę nauczycieli ze szkół europejskich odbyło się też wirtualne zwiedzanie Obozu Koncentracyjnego w Oświęcimiu.
Były to niezwykłe spotkania w trybie online, podsumowujące dwa i pół roku współpracy z naszymi partnerami. W ciągu tych dni uczniowie i nauczyciele porozumiewali się w języku angielskim, korzystali z technologii komputerowej. Ale nie to okazało się najtrudniejszym zadaniem. Najtrudniej było powiedzieć sobie do widzenia.
Jeśli zapytacie nas, czy warto było pracować przez te lata, przygotowywać kolejne prezentacje, opracowywać ankiety, analizować ich wyniki, odrabiać inne „prace domowe” związane z projektem?
Odpowiemy: WARTO!!!!