Umiejętność przemawiania publicznego jest ważną częścią życia każdego człowieka, warto więc już od najmłodszych lat wspierać dzieci w rozwijaniu tej umiejętności. Debata oksfordzka, w której udział wzięli uczniowie klas IV i V to idealny sposób na zmotywowanie uczniów do podjęcia niełatwego wyzwania jakim jest udział w dyskusji na forum publicznym.
18.03.2024 r. uczniowie klas V zmierzyli się z teza debaty: „Oceny motywują do nauki”.
Po stronie „propozycji”, broniącej tezy, zasiedli uczniowie klasy VB: Krystian Redzik, Gabriela Tronowska, Maciej Zalewski, Kinga Koślacz.
Po stronie „opozycji” podważającej tezę, zasiedli uczniowie klasy Va: Kornelia Gajo, Nikola Gajowy, Bartosz Witkowski, Pola Krasucka
Debacie przysłuchiwali się i zabierali głos w dyskusji uczniowie klas IV i V.
W gronie ekspertów zasiadły: pani Magdalena Wasilewska i pani Barbara Gajownik
Nad porządkiem debaty czuwały wychowawczynie klas V: Małgorzata Matyszek- marszałek debaty oraz Bernarda Jalowska- sekretarz debaty.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania z debaty. Warto wspomnieć, że przed debatą 41% uczniów zasiadających na widowni popierało tezę a 59% było przeciwnych, po debacie sytuacja się odwróciła i 59% osób popierało tezę a 41% było przeciwnych.