W bieżącym roku szkolnym w oddziale przedszkolnym 0B realizowana była innowacja metodyczna pt.,,Przedszkolak w świecie wartości”. Innowacja była odpowiedzią na jeden z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023 -Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji. Dzieci w wieku przedszkolnym rozwijają procesy poznawcze, otwierają się na otaczający je świat, wchodzą w interakcje z rówieśnikami i dorosłymi, dlatego ważne jest, by wyposażyć przedszkolaków w wiedzę i umiejętności na temat wartości.
Głównym założeniem innowacji było wprowadzenie dziecka w świat wartości takich jak: zdrowie, bezpieczeństwo, piękno, miłość, dobro, prawda. Pokazanie jak dbać o zdrowie, bezpieczeństwo, piękno i estetykę. Nauczyć jak szanować innych ludzi, jak zdobywać przyjaciół, jak rozwijać szlachetne strony charakteru. Pomóc odkrywać własne możliwości dzieci oraz zrozumieć im, kim i jakim człowiek powinien być aby móc w pełni zrealizować siebie.
Szczegółowym zadaniem innowacji było uczenie postawy odpowiedzialności, ocenianie postepowania swojego i innych z wyeksponowaniem pozytywnych cech charakteru, ocena postępowania bohaterów literackich, głównie bajek i baśni oraz rozwijanie wrażliwości na krzywdę innych. Uświadamianie, że negatywne zachowania nie są społecznie akceptowane z jednoczesnym wskazywaniem konsekwencji negatywnych zachowań. Zamysłem innowacji było podawanie dzieciom konkretnych wzorów do naśladowania, zapoznanie z wyrażeniem „dobre uczynki” i zachęcanie do ich czynienia oraz uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.
Uczniowie poprzez wielorakie aktywności i działania dążyli do osiągnięcia zamierzonych celów.
Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach , brały w nich aktywny udział. Wykazywały się twórczą postawą, dociekliwością i wytrwałością potrzebną do osiągnięcia celu. Rozwijały kreatywność, wyobraźnię, doskonaliły pamięć, koncentrację. Samodzielnie i w grupach wykonywały powierzone zadania.