Adresatami, do których skierowano innowację chemiczną w roku szkolnym 2022/ 2023 byli uczniowie kl. VII, VIIIa i VIIIb. Podstawowym celem innowacji było rozwijanie i pogłębianie wiedzy oraz nabywanie umiejętności chemicznych u uczniów.
Podjęto wiele działań, z których najważniejsze to:
1. Realizacja programu edukacyjnego “Być jak Ignacy” we współpracy z Fundacją PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza, w którym pierwszy realizowany w październiku dział to: Cząstki elementarne i chemia w życiu codziennym.
2. Organizacja Światowego Dnia Wody na terenie szkoły.
3. Organizacja wycieczki do Lublina dla uczniów klas 8 na pokazy doświadczeń chemicznych na Wyższej Uczelni UMCS.
4. Organizacja rajdu rowerowego do Jeleńca i Tuchowicza do nowoczesnej i starszej stacji uzdatniania wody.
5. Organizacja lekcji nt. „Zasady fizyczne czy kwasy chemiczne” z grupą ZAELEKTRYZOWANI z Lublina.
6. Wyjście grupowe z klasą 8 do sklepu spożywczo – przemysłowego DINO, którego celem była analiza etykiet na opakowaniach artykułów spożywczych. Nauczyciel zwracał uwagę na szkodliwe substancje chemiczne zawarte w żywności.
7. Realizacja programu „Trzymaj formę” we współpracy z Państwową Inspekcją Sanitarną. (cały rok)
8. Organizacja zajęć przygotowujących do konkursu PINGWIN z chemii, zajęć przed konkursem Galileo z chemii oraz zajęć indywidualnych z uczniem przed etapem rejonowymi oraz wojewódzkim konkursu LKO z chemii.
9. Wykonanie w klasie licznej liczby (ok. 100) doświadczeń chemicznych przygotowanych przez uczniów w domu – na bieżąco w ciągu roku
10. Pokazy doświadczeń chemicznych z udziałem wody dla uczniów z klas „0” przeprowadzone przez nauczyciela chemii i grupę uczniów z klas 8 z wykorzystaniem sprzętu laboratoryjnego pozyskanego przez szkołę w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
11. Zajęcia pozalekcyjne dotyczące zawartości niebezpiecznych substancji chemicznych
w żywności, sposobów odzyskiwania wody pitnej, ochrony wody, powietrza i gleby przed zanieczyszczeniami, wpływu stosowania nawozów sztucznych w rolnictwie na zmianę właściwości gleb, alternatywnych źródeł energii, uzależnienia od leków, nikotyny, narkotyków i alkoholu.
Dzięki realizacji innowacji uczniowie są świadomi, że chemia jest nauką przydatną w praktyce, potrafią dostrzegać wszechobecność chemii w życiu człowieka.