Telefon 25 796 11 84
E-mail poczta@zs-stanin.pl
Witaj
Wyświetl stronę jako PDF

Mobilność wirtualna Erasmus+ zorganizowana przez szkołę partnerską z Chorwacji.


Z powodu ograniczeń spowodowanych pandemią i pomimo kilkukrotnego przekładania spotkania, które miało się odbyć w Barilovic w Chorwacji,  zostało ono zrealizowane w formie on-line po wcześniejszych  ustaleniach  z Agencjami Narodowymi państw biorących udział w projekcie.  Choć pandemia utrudniła osobiste spotkania uczniów w ramach programu Erasmus+,nie uniemożliwiła prowadzenia zaplanowanych działań. Nasi uczniowie i nauczyciele realizują założenia projektu Erasmus Plus “Mathematics with games and fun in whole Europe”.                                                                                                                                          
W dniach 24-28 października 2021 odbyło się spotkanie online zorganizowane przez  partnera w Chorwacji, w którym wzięły udział wszystkie szkoły partnerskie (z Rumunii, Litwy, Turcji, Włoch i Polski). W zaplanowanych na tę mobilność działaniach, z naszej szkoły zgłosiło udział 42 uczniów klasy Vb oraz VIa. Zdecydowali się przystąpić do projektu, aby podnieść swoje umiejętności językowe i matematyczne oraz nawiązać nowe kontakty z rówieśnikami. W mobilności wirtualnej wzięły udział również nauczycielki – p. Izabela Gromada, p. Katarzyna Koślacz, p. Bernarda Jalowska oraz p. Iwona Czerniewicz. Były one zainteresowane obserwacją zajęć i wymianą dobrych praktyk z pedagogami innych szkół europejskich oraz rozpowszechnianiem, w szkole i poza nią, wiedzy dotyczącej korzyści płynących z udziału w projektach międzynarodowych.

Głównym celem spotkania na odległość było wspólne rozwiązywanie zadań matematycznych w grupach międzynarodowych oraz tworzenie prezentacji multimedialnych.


W pierwszym dniu uczniowie z Chorwacji pochwalili się przygotowaną przez siebie częścią artystyczną, prezentując pieśni i tańce narodowe. Następnie reprezentanci z poszczególnych krajów ćwiczyli komunikację w języku angielskim poprzez autoprezentację. Opowiadali rówieśnikom o sobie, szkole, miejscu w którym mieszkają, pasjach i swoich zainteresowaniach. Przedstawione zostały filmy na temat szkół krajów partnerskich i wcześniej podejmowanych działań projektowych. Tego dnia odbyło się też spotkanie koordynatorów szkolnych, podczas którego omówiono poczynione postępy oraz plany na przyszłość.


Kolejny dzień mobilności był skierowany na ważną umiejętność pracy zespołowej. Młodzież wzięła udział w międzynarodowej lekcji prowadzonej przez matematyczkę z Chorwacji na platformie Teams. Uczniowie rozwiązywali różnorakie zadania matematyczne. Największym wyzwaniem dla nastolatków i nauczycieli okazał się „Magic Square”, który wymagał solidnego „trenowania umysłu”. Rozwiązywanie pochłonęło dużo czasu, ale zakończyło się sukcesem.
Trzeci dzień oznaczał kolejny warsztat praktyczny. Uczniowie poznawali informacje związane z krajem gospodarza – Chorwacją. Obliczali odległości pomiędzy Staninem oraz miejscowościami szkół partnerskich, tworzyli prezentacje multimedialne, układali zadania matematyczne dla uczniów z innych państw. Odbyli też „wirtualną” podróż w Barilovic, powstał również filmik prezentujący tę wizytę.


Spotkanie online okazało się sukcesem, który został potwierdzony w komentarzach uczestników oraz ankietach ewaluacyjnych. Innowacyjne działania i rezultaty, które stworzyliśmy, potwierdziły, że nawet w trudnych warunkach edukacyjnych dzięki aktywnej współpracy i wymianie cennych doświadczeń osiągamy zamierzone cele. Działanie wirtualne przyniosło nowe doświadczenia dla wszystkich uczestników. Są to: rozwijanie kompetencji organizacyjnych, cyfrowych, lingwistycznych, społecznych i zwiększenie świadomości kulturowej.


Działania i efekty zostaną przedstawione całej społeczności szkolnej podczas planowanego na marzec Szkolnego Dnia Liczby Pi. Dzięki temu wiedza matematyczna oraz ciekawostki realioznawcze na temat Chorwacji zostaną upowszechnione wśród uczniów i nauczycieli naszej placówki. Mamy nadzieję, że uczniowie podniosą swoją motywację do nauki języków obcych,  dzięki czemu rozbudzą ciekawość świata i otwartość na inne kultury.




Pierwszą rzeczą musi być zawsze dobro dziecka

Ono musi się czuć kochane, ale musi też czuć się bezpiecznie.
Wiedzieć, co może, a czego nie wolno mu robić.

Zdjęcia pochodzą z serwisu www.freepik.com